jag menar.. hm?

Jag tänkte på en sak tidigare idag. Varför ber alltid tjejer varandra om hjälp när det gäller att få en kille intresserad?
Vad man ska skriva, hur, hit&dit. I don´t get it. Jag hjälper gärna dem som frågar mig men jag kan nog säga att jag nästan aldrig frågat någon annan om hjälp. Jag är min egen, jag vill att killen ska bli intresserad av mig som jag är, inte med hjälp av någons idé som skulle falla in bättre i hans smak.

För tänk såhär: Du har frågat din bästa kompis om hjälp för att få den killen du börjar bli smått galen i. Nervös och osäker som du är frågar du ofta om råd hur du bäst får honom. Allt går bra och ni ska träffas. Men killen är inte intresserad?
Då måste du ju ha blivit den han velat ha under tiden ni snackat på sms och sociala medier men att det sedan visar sig att du inte alls är sådan i verkligheten. Tooo bad for you.

Stå för den du är, det blir inte bättre än så.

Jag gillar att prata, det vet jag. Drar mig sällan för att möta nya människor. Alla är värda en eller annan chans, ett leende eller en mötande blick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0