julaftons natt

Kanske ska börja med och säga god jul till er fina läsare.
Hoppas ni får det riktigt härligt med släkt och vänner!

Julen handlar för många om att ge varandra presenter, äta god mat tillsammans, umgås med nära och kära. Många, speciellt barn, blir besvikna för att det inte fick det ena eller det andra i julklapp.
Jag tänkte nämligen på det nu när jag lade ut lite småklappar utanför sovrumsdörrarna nyss. (Vi har som tradition att öppna något litet paket på morgonen..) att det finns dem som är glada om de får tak över huvudet eller mat på bordet.
Många barn i världen önskar sig en trygg plats att befinna sig på, eller att de blir friska från sin cancer, andra att deras pappa kommer hem från kriget.

Jag har egentligen inte önskat mig någonting iår. För jag är så otroligt tacksam för det jag har.
Jag må ha mått förskräckligt dåligt vissa tillfällen men jag tänker hela tiden att det finns dem som har det sämre. Jag kan ha tusen önskningar medans ett barn i Pakistan eller Afrika bara har en -att leva.

Min bästa vän Emelie kom innan förbi med sin julklapp till mig, vi skulle byta. När jag kikade ner i påsen blev jag helt överlycklig, för jag anade att det var något, precis som det såg ut att vara -ett fotoalbum. Och visst var det det!
Jag kan nog utan tvekan säga att det var en utav de bästa julklapparna jag kommer få iår.
Albumet var svart och där i hade finingen blistrat in minnesbilder av oss. Flera sidor var tomma och dem ska jag fylla upp med fotografier sedan vi var små. Jag tjöt av glädje när jag fick detta, hoppade upp och ned och sprang ut i köket för att visa mamma. LYCKA är ett livsbränsle.

vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, är lite för trött för attfullfölja så attsäga.. Hörs om några timmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0