när ett korthus rasar samman


jag kan inte sova
inte nu
det går inte.

kroppen är som en stor sten
ögonen rödsprängda av gråt
rösten hes av smärtande skrik
och kroppen darrig som ett asplöv

jag är i chock
jag vet inte vart jag ska ta vägen
helt bort från allt
men helst av allt så nära

är jag nära
kommer allting bli fel
men för min del, när jag är långt bort
är det som att dra mig från varsitt håll
dra tills hjärtat brister

för jag tror hjärtat kan det
brista av förtvivlan
brista av saknad

för det är så det känns nu
det hugger i bröstet och det känns som att någon
någon vill dra ut hjärtat ur bröstkorgen på en
det drar, trycker och smärtar mer
för varje minut som går

det gör ont.

Igår försökte killarna få mig på bättre humör genom att visa en riktigt rolig/dryg film och prövade även med att visa massa roliga klipp på nätet.
Men jag skrattat inte längre
Jag är som död inombords
jag försöker hitta någonting i detta att skratta åt
men
det gick bara inte

det är svårt att känna sig tillräcklig i sådanahär situationer
det tar alltid hårt om man inte räcker till
men i det här länget
då man vill göra allt för att saker och ting ska bli bättre
spelar det ingen roll hur bra man är, hur söt man är eller hur duktig man var i skolan
Jag är inte tillräcklig nu
kommer inte vara förän han är tillbaka
kanske om 1år, 2,3,4 eller 5 år

jag vet ingenting
jag vet inte ett skit

Men hur gör man egentligen, när man helt plötsligt tappar tron om kärlek? När man inte tror på kärleken längre?

aldrig har jag längtat efter att få lära känna en person så som jag längtat efter att få lära känna dig
aldrig har jag varit så rädd att någon ska glömma bort en så som jag är rädd för att du ska glömma mig
aldrig kunde jag föreställa mig att min disneysaga skulle sluta såhär
vi skulle ses, umgås och skratta tillsammans
istället ligger jag i min säng, krampande över sanningen att vi inte kommer ses, på kanske år, istället
det finns inte i tankarna, inte ens i fantasin att det skulle gå såhär snett

aldrig har en sanning skurit mig så hårt i bröstet förut som den sanning jag fick ikväll
min längtan är inte över, min längtan kommer alltid finnas kvar.




jag vet inte längre..


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag finns här Emelie. Det kommer att lösa sig.<3

puss o kram! Hoppas du får en underbar nyårsafton!

Gott nytt år! <3

2010-12-31 @ 11:33:40
Postat av: Em.

sv:

tack, du är helt underbar!

2010-12-31 @ 13:34:25
URL: http://emschelin.blogg.se/
Postat av: Hanna.

Det fixar sig, bruden! Du är stark.

2011-01-04 @ 19:28:41
URL: http://utanklikhet.blogg.se/
Postat av: Hanna.

Det fixar sig, bruden! Du är stark.

2011-01-04 @ 19:29:04
URL: http://utanklikhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0