mullsjögymnasiet lägger ner

Jag skulle egentligen plugga nu men fastnade av nyheten att mullsjögymnasiet tydligen ska lägga ner. Trodde först att det var ett skämt eftersom att de för inte mindre än 1½ år sedan blev ett REK-gymnasie av innebandyförbundet -och nu ska det läggas ner.
¯
Jag går på gymnasiet som konkurrerar med Mullsjögymnasiet så för mig berör det inte direkt. Men eftersom att jag inte tycker om att vara enögd kan jag verkligen förstå hur tråkigt ett sådanthär besked måste vara för elever, lärare och kommunen. Tänker på alla de första års elever som måste hitta nya gymnasier att dra sig till när gymnasiet lägger ner när de ska börja tredje året.. Håller tummarna för att det löser sig bra för dem!
http://www.jnytt.se/nyhet/35548/mullsjos-gymnasieskola-nara-nedlaggning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0