music on -world off.

Ja, för mig är det så. Och det kan vara så sjukt underbart. Att bara trycka på en låt som kommer att spelas i dina öron, det är ingen annan som hör vilken, det är bara du.
Jag stänger på något sätt av världen, för en liten stund iallafall. När brukar jag lyssna på musik? Jo, när jag går till bussen på väg till träningarna på mornarna, på busshållplatsen, på bussen till skolan, i skolan, på lektionerna (när vi inte behöver lyssna på läraren), på väg till maten, tillbaka från maten, när jag är på väg hem från skolan. Hemma.
¨
Jag har nästan alltid i luren/lurarna. Men jag är inte osocial för det. Men det är så sjukt härligt att bara komma bort ett litet tag. Som idag när jag satt och väntade på bussen efter skolan, solen sken starkt och värmde gott, jag satt på bängen i busskuren -blundade och njöt till Ane Brun- True Colours. Det var så sjukt underbar, vilken känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0