Deprimerande, irriterande och förbannat onödigt

Ja, nu är det här igen -knäproblemen. SÅ SJUKT ONÖDIGT! Blir så arg, kokar snart över!

Har efter förra helgens cup fått fruktansvärt ont i mina knän. Har knäproblem sedan tidigare -såsom irriterade slämsäckar. Men nu känns det i hela knäområdet på båda benen. Slämsäckarna är 10ggr värre än vanligt och det drar innanför knäskålarna. Förstår inte hur det blev såhär illa?!

Jag vill träna, gymma, springa och lira. Jag känner mig helt handikappat. Kan inte ens cykla förän det gör ont.

Varför ska det alltid vara såhär? Att allt rasar för några medan det för vissa inte finns några skador? Jag har haft allt mellan himmel och jord känns det som. Oftast småskador som kommer och går. Blir så trött på skiten. Jag vill köra fullt ut men alltid ska det finnas något j*vla problem.

—Så många gånger man trott att man varit helt skadefri, så kommer det en runt hörnet. Kul..
Minst lika många gånger har jag varit nära på att lägga av. Men så inser man att man kommer sakna allt om man lägger av. För det är precis det man kommer -sakna utveckligen, sakna laget,sakna farten, sakna känslan att spela matcher. Vad ska jag göra utan innebandyn liksom? Jag skulle avlida!

Ett citat som är sjukt sant är
"When you feel like giving up, remember why you held on for so long in the first place"

Men sedan måste man se framåt också. Jag är 17 år och har sådana problem med kroppen. Kanske är det bäst att lägga av med hård träning, för kroppens skull. 4 pass i skolan, 3 med laget + matcher på det. Kroppen får ta emot endel. Och hur mycket man än vill och försöker så finns det en gräns för kroppen då den inte kan ta emot mer.
Känns oerhört jobbigt att ens tänka tanken att man kanske måste lägga av efter säsongen, särskilt nu när man kommit in i ett så underbart gäng till lag.

Åååååh, jag avskyr orättvisan här i världen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Irriterade slemsäckar är verkligen inget att leka med! Jag utmanade ödet för ca ett år sen, spelade och tävlade då i pingis, men var tvungen att sluta, bara för att jag sket i att jag hade ont. Jag fick inflammation i slemsäcken, i höften. Ett år efter och jag är fortfarande inte frisk. Vila tills knäna känns bättre, ansträng dem inte, för du kommer verkligen ångra det!

2011-02-10 @ 22:28:10
Postat av: Em

sv:

oj, tack för att du bläddrat igenom min blogg såhäär långt!

Ja har verkligen tagit hand om mina knän nu under 4 månader, rehabtränat på skolans 4 pass samt rehab hemma vilket gav strålande resultat nu när jag var tillbaka efter jul iställer för i maj-juni som de befarat.



Men jag har lärt mig att lyssna på min kropp allt mer nu efter denna olycka och jag lovar dig -jag LOVAR att inte köra på om de inte känns bra! :)



Ha en kanontrevlig kväll och helg!

2011-02-10 @ 22:39:01
URL: http://emschelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0