hemåt

Har precis kommit hem från en snabb vistelse i Skillingaryd.

Åkte hemåt vid 16 tiden och kom fram runt 17. Mötte mamma för att sedan köra till hemköp och handla. Väl vid kassan säger kassörskan:
"-Jomen va kul att dottern är hemma igen!"
mamma: "-ja, men bara för några timmar dock.."
"-Ja, hur är det i Jönköping utan mamma och allt?"

Är Skillingaryd litet eller?

Blev avsläppt hos bästis och satt där en lång stund. Var ett tag sedan. Sedan skulle Emelie på träning och jag hem och äta för att sedan dra ner till Skillingaryd-Hovslätt som spelade match i arenan. Hann med att både måla naglarna,äta,  packa i mer grejer (som glömts..) och packa i en stor matta som jag velat ha i rummet -på 30 minuet. Riktigt bra ;)

Väl nere i arenan möts man av kära vänner som man inte träffat på ett tag. Alltid lika skönt att komma till arenan, stället var mitt andra hem förra säsongen.
Matchen mellan SIK-Hovslätt slutade 7-5 efter ett tappert försök av Hovslätt. Bra gjort av dem att ta upp 3-1 till 4-4. Dock var inte försvarsspelet det bästa jag sett från Hovslätts håll och det läckte in någon boll. Bättre kämp i helgen killar!:)

Nu hade jag tänkt att sova lite. Sleten, :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0