Sverigedemokraterna

Ja, det är ju val nu på söndag för den som har missat det, dock tror jag ingen har gjort det så mycket valaffisher, reklamkampanjer och demonstationer det finns ute i vårat samhälle just nu.

Vi hade politisk debatt i måndags då 10 parti var inbjudna. Det var de vanliga -de rödgröna och alliansen men också piratpartiet, kommunistpartiet och sverigedemokraterna.
Fighten mellan de rödgröna och alliansen var tydlig men vad hade piratpartiet att komma med? ingenting. Vad hade sverigedemokraterna att komma med? ingenting.

Jag försöker att inte vara enögd så jag försökte förstå mig på deras idé.
· De vill ha ut grovs kriminella invandrare ur sverige, för det kan jag hålla med om -det är tyvärr många invandrare som är grovt kriminella. Men absolut inte alla!
Men sedan kom en publikfråga av en tjej som frågade:

"-Ni säger att ni vill ha ut grovt kriminella invandrare. Men vad ska ni göra av grovt kriminella svenskar?"

Ruskigt bra fråga tyckte jag!
För vad jag tycker att sverigedemokraterna gör för fel är att de drar alla invandrare över en och samma kant. Det är ju helt sjukt såsom de håller på.

Såg du tex sverigedemokraternas reklam på tv förra veckan? Jag såg den för andra gången igår och nu har TV4 censurerat halva reklamen. Ja, för när jag såg deras reklamfilm första gången blev jag en aning chockad. Jag var inte berädd på att svensk tv kunde stödja att visa något sådant. Inte för att det var naket och provoserande på der viset men jag blev chockad över hur grov klyfta de gör på människovärdet..

Jag vet inte vad jag ska säga, men om du själv vill ta en titt på videoklippet tipsade tv4 istället om att man kunde se klippet ocensurerat på sverigedemokraternas hemsida istället.

SD har fel.

Jag menar:
Dina bokstäver är latinska.
Dina siffror arabiska.
Din demokrati är grekisk.
Din pizza italiensk.
Din alkohol uppfanns av en iranier, och du
älskar att åka utomlands.
Din favoritrappare har afrikansk påbrå,
och han den där roliga på tv är kurd.






"Vem städar dina golv? Vem ska göra din kebab?
Vem ska göra mål i VM? Vem ska köra ambulans?
Vem ska vidga dina vyer? Vem ska lära dina barn?
Vem ska föra Sverige framåt när du bara vill tillbax?"


Kommentarer
Postat av: lovisa

vi hade valdebatt i skolan idag, fast sverigedemokraterna var inte med. piratpartiet var tyst 95 % av tiden. de har en jättebra fråga som de förtjänar stöd för, men börjar de inte anstränga sig mer gällande resten av politiken så kommer dom inte bli seriöst tagna ens för den bra frågan dom har.

2010-09-15 @ 12:44:23
URL: http://impulsion.blogg.se/
Postat av: Emelie

SV:

Så sant så sant. Deras fråga är väldigt bra, men som sagt -engagerar de sig inte i mer än den frågan är det inte riktigt politiskt korrekt..

2010-09-15 @ 13:23:58
URL: http://emschelin.blogg.se/
Postat av: SD har rätt!

http://www.youtube.com/watch?v=goXGuiVca2I&feature=player_embedded

Dom vill att invandrare ska vara svenskar och inte som dom här är. De bor trots allt i Sverige!



Sen kan du tänka på den här videon om du nu någon gång skulle bli våldtagen. Invandrare begår överlägset flest våldtäkter! http://www.youtube.com/watch?v=m-VpNl9noQQ&feature=player_embedded



Läs på innan du uttalar dig angående hur det ligger till! Kriminella svenskar ska hamna i svenska fängelser. Invandrare som har kommit till ett land som trots allt tar emot dom. Då ska man fan inte begå en massa brott i det landet! Vi tar emot 100 000 invandrare på ett år. Finland tar emot 2 stycken. Danmark och Norge tar inte emot alls många. Sverigedemokraterna vill minska invandringen till 10 000 på ett års. Det är för fan 9998 mer än vad Finland tar emot. Sverige är mätta på invandrare. Förstå det. Innan det är försent!

2010-09-15 @ 15:04:27
Postat av: Emelie

ojojoj, LUGN I STORMEN!



det med kriminella svenskar -ja, dom kommer ju till svenska fängelser. Tyckte bara att det var en bra fråga, för det är inte bara invandrare som är kriminella. det finns svenskar också.



Och självklart är det inte okej att komma till ett nytt land där man får stöd och hjälp och sedan gå och bli kriminell -verkligen inte.

Men jag tycker bara att många (inte bara SD) drar alla invandrare över en och samma kant.



Sen kan jag också tycka att det är många invandrare. Se på platser som rosengård. Där kan man nästan säga att alla samlats på ett och samma ställe.

Men om vi skulle utvandra från sverige till ett land som pakistan, somalia eller annat -skulle inte vi svenskar vilja vara samlade då?



Men det var ett bra inlägg du som skrev 'SD har rätt!' gjorde. Alla tycker vi olika.

2010-09-15 @ 22:21:58
URL: http://emschelin.blogg.se/
Postat av: K

Om man då får bort, låt oss säga, 50% av de tungt kriminella människorna i Sverige, är det en dålig sak?

2010-09-16 @ 00:49:01
Postat av: Emelie

Verkligen inte, det är bra att få bort kriminella. MEN DET FINNS SVENSKAR OCKSÅ.



alla invandrare ska inte drabbas. alla invandrare är inte kriminella. SD för ju som ett hat över dem..

2010-09-16 @ 11:17:13
URL: http://emschelin.blogg.se/
Postat av: gaaah.

Invandrare är överrepresenterade i svenska fängelser. Det finns mer invandrare än svenskar. Nyligen hade aftonbladet en artikel om de 10 tyngsta kriminella svenskar som var på fri fot. 2 stycken var svenskar, 1 var finländare. De andra 7 hette Mohammed och Abdullah...



Kommer man till ett land så måste man ta seden dit man kommer. Det är det SD vill. Att invandrare ska lära sig svenska och försöka bete sig som om dom inte är i sitt krigshärjade land där allting är tillåtet. Dom måste ju förfan ge lite tillbaka om dom kommer hit. Att lära sig språket i det landet man bor på är ju en jävla självklarhet.



Och sedan vill INTE sd slänga ut några invandrare. Man vill MINSKA på invandringen! Stor jävla skillnad. Säg att det kommer 1000 invandrare till Sverige. 500 av dessa försöker lära sig svenska, skaffa jobb och är så kallade "bra" invandrare. Men de andra då? Är det värt att ta in så många då för att vissa inte sköter sig?

Det finns fler länder än Sverige som kan ta emot. Men ingen som gör det. Sverige är ett pussyland som inte säger ifrån.

2010-09-16 @ 12:20:24
Postat av: K

Nejnej, SD vill att invandrare ska anpassa sig efter det svenska folket, inte tvärtom!, det är många som har en förutfattad mening om SD, visst, de va ett parti INNAN som stod för många konstiga saker. INNAN!!

Och, ni som inte tycker att man måste göra något åt invandringen, snälla besök Malmö - Rosengård eller något liknande ställe, det är på sådana ställen många utav dom hamnar när de kommer hit, och tro inte att de anpassas sig efter svenska folket när de lever i ett område som inga svenska vågar bo i. + att staten betalar bidrag till dessa, som MIN skatt går till...

2010-09-16 @ 12:21:43
Postat av: K

(svar till Emilia)

2010-09-16 @ 12:22:58
Postat av: Emelie

SV:

det här är så sjukt gött!

asbra att få ut mer av vad andra tycker!



självklart vill jag också att de ska lära sig språket -säger varje gång då jag hör en invandrare prata svenska med sina vänner, att det är sjukt roligt att de vill lära sig språket, utnyttjar det osv. Sen tycker jag att sverige bör tänka över lite. De måste ha resurser för att kunna ta in invandrare också.



Men som sagt, det är inte bara SD jag vill påpeka, utan också många andra. Som drar alla invandrare över en och samma kant.



Jo, självklart borde man beblanda sig med svenskar och inte bara bo invandrare för sig, men jag tror att de känner en trygghet i att bo tillsammans. Men åter igen, det skulle gynna invandrarna om de beblandar sig med svenskar.

2010-09-16 @ 16:02:53
URL: http://emschelin.blogg.se/
Postat av: k

Vilket många av dessa inte gör (inte alla, många)

SD drar ju inte alla över en kant, det är ju det vi har försökt få fram, de vill ha ut DE KRIMINELLA, DE som inte anpassar sig osv. DET har jag ju försökt få fram, då är det ju du som "drar alla över en kant" om du antar att viljan att få ut alla kriminella och de som inte anpassar sig gör att man vill ja ut alla..?

2010-09-16 @ 16:26:55
Postat av: Emelie

i get it now, okiii? (:

2010-09-16 @ 17:36:18
URL: http://emschelin.blogg.se/
Postat av: k

(y)

alla har vi olika syner och åsikter, bra är väll det, i de flesta fallen :)

2010-09-17 @ 02:02:19
Postat av: Anonym

lustigt då att de när de höll tal på hoppets torg i jönköping sa att muslimer inte är människor...

de har också sagt att muslimer är det största hotet mot sverige. vill man stödja ett sådant parti? nej tack

2010-09-17 @ 17:46:34
Postat av: Emelie

bra inlägg.

det är dethär jag också hört såå många gånger. Det är dethär som fastnat i huvudet på mig när jag hör 'sverigedemokraterna'



Även alliansen sa i morse på "valakuten" att det är ett parti som står för rassism och diskriminering.

2010-09-18 @ 11:08:40
URL: http://emschelin.blogg.se/
Postat av: K

namnlös, källa på det? ser jag det, tror jag det.. :)

Vad är det som är rasistiskt och diskriminerande med deras politik? att de är emot Burka? okej då är tex Frankrike ett rasistiskt land, att de vill ha ut alla som inte sköter sig?, att de vill dämpa muslimernas värld I SVERIGE och istället lyfta fram den svenska?



ser inte felet med något av detta..

2010-09-18 @ 13:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0