Göteborg tur&retur såhär en tisdag

Klockan 8.00 var det samling utanför idrottshuset för avresa till Göteborg och Skol-SM. Rolig resa med lite insidenter här och var. Ett exempel kan ju vara att Johan numera kan kalla sig Johan a.k.a busschaufför då han korsade en rätt fet avfart som endast var tillämpad för busstrafiken. Hahah, men vi var inte sämre vi iof.. men Johan var först!
.
Uppvärmningen gick bra för oss allihop tycker jag och vi var ett riktigt taggad gäng som ställde upp mot Kundsälvsgymnasiet. Jag nötte bänk eftersom att både Johan och jag tycker att det är bättre att ta det säkra före det osäkra med mina knän. Men tjejerna spelade på bra, hemmalaget hade mycket tur (tycker jag och många andra) som råkar få med sig bollen med hjälp av fötterna och ibland med klubban när den av en egentligen rätt snörplig anledning bara hamnar där och får bollen. Men de hade inte mycket tid med boll eftersom att vi skulle vara först på varje boll och vi nöp till direkt såfort de fick bollen!
-
Matchen går som en jojjo, fram och tillbaka, upp och ned och ställningen är 2-3 efter 15 minuter in i trejde efter ett rätt stort spelövertag av Sanda. 18.30 ungefär får Sanda en utvisning som de sköter otroligt bra och håller igen tiden ut. VINST FÖR SANDAGYMNASIET OCH EN BILJETT TILL NÄSTA STEG VAR SÄKRAD!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0