lite vad jag tycker

.
Folk som går i stora folkmängder i snigelfart.
Hur irriterande är inte det? Och ibland stannar de och blockerar hela vägen! Visst ska man inte stressa fram när man är och shoppar t.ex men man behöver ju inte gå så sakta att man har lust att ge dem P-böter!
.
Elaka människor.
Människor som hela tiden ska se ner på folk, hacka och trycka ner folk som försöker kämpa sig uppåt. Som att sparka på någon som redan ligger ner.
Jag kan vara en sådan som kan kommentera hur folk ser ut men jag försöker åtminstone göra det så att personen inte märker/ser det. Folk har rätt att vara sina egna.
I våra pannor står jentelagen som ingraverat, vi kan aldrig glädjas för någon annans skull när denne lyckas med något bra, enastående eller något som får denne att känna sig märkvärdig.
Jag tänker mycket på det och det är klart att man kan bli svartsjuk men hur man behandlar andra är ju hur man själv vill bli behandlad och gör jag något framsteg eller så vidare skulle jag ju vilja att folk tycker att det är roligt för min skull och stöttar mig med det -inte tvärt om..
.
Försäljare.
Jag har en kille från ett studensmösse företag som är ett riktigt pain-in-the-ass! Jag har förklarat för honom säkert tusen gånger (för att överdriva en aning..) att vi har valt att beställa från ett annan företag som vi såg som ett bättre, säkrare, billigare och bättre kvalitativt företag än detta han arbetar för. Han skickar mail, ringer osv för att övertyga mig om att om han skulle få en chans att visa upp deras nya mössa, boka in ett möte med oss och marknadsföra sig igen skulle vi ångra oss med det andra företaget och ta hans företag igen istället. JAG ORKAR INTE MED HANS TJAT!
.

Att vi alla är så beroende av pengar.
Det är något jag märkt nu när man bor ensam hemma. Pengar kan verkligen rinna iväg och det är inte det roligaste att veta att man måste göra dittan och dattan istället för att ex. shoppa. Men det finns så mycket man vill göra men alltid ska det handla om pengar pengar pengar pengar.
Skulle jag få en önskan mer än att vara lycklig i hela mitt liv skulle det vara att få vara ekonomiskt oberoende i resten av mitt liv. Så mycket enklare allting hade varit då.
.
Människor som tror att de kan göra vad som helst med en person och inte tänker på konsekvenserna.
Jag tänker främst på dumma kommentarer mot en ensam individ eller en person som leker med en annans känslor.
Jag har hamnat i båda sitsarna, både framåt och bakåt. Jag har råkat säga något dumt som personen efteråt tagit väldigt illa upp utav, jag har även fått kommentarer emot mig som fått mig att brista inombords -då är det inte så jäkla lätt att ta sig upp igen, men det funkar alltid.
.
Jag har även råkat få någon att bli kär i mig när jag vet att det inte skulle funka med ett förhållande mellan denne och mig, visst är det charmigt att någon är intresserad av en men det är inte lika lätt att få veta att personen inte kan släppa en och att man själv vet att det var ens eget fel att man sitter i smeten..
Sedan finns det de killar, som kan stöta på vartenda tjej, leka runt med hennes känslor ett tag tills han fått det han vill ha för att sedan lämna henne i sticket. Jag kan vara väldigt kritisk när jag träffar vissa killar, jag är inte ute efter ett one night stand, jag vill försöka med något mer seriöst, jag vill lära känna personen.
Jag har lärt mig att inte gå för fort fram till ett förhållande, jag vill känna personen ordentligt, känna 100% tillit till den här personen och känna mig som den tryggaste i världen i dennes famn.
.
.
Glada människor.
För hur mycket gör inte dessa människor i samhället? Positiva människor som alltid har ett leende på läpparna. De smittar av ett leende mitt i den kallaste vintern och plötsligt ser man livet från den lite ljusare sidan och kroppen blir alldeles varm inombords. Jag drar mig inte för att skratta, le och njuta av livet när jag väl känner för det, tycker det är göööh härligt att se andra människor le och vara glada och då vill jag gärna bidra med det!
.
Personer som vågar vara sig själva!
DU ÄR TOPPEN! Det finns bara EN av dig! Varför vara som alla andra? De finns ju redan.
Jag rådiggar folk som vågar ha en lite annorlunda stil, som vågar sticka ut från mängden. Man behöver inte ha en 5dm hög tuppkam, inte heller massa piercingar i ansiktet eller så. Men ett lite utstickande klädval, en annorlunda assesoar osv. De som vågar bära nutidens mode -inte de slimmade jeansen från Replay eller den dyraste koftan från STiL, utan kunna/våga bära upp de moderna kläder som visas på modevisningar i paris, new york eller varför inte det coolaste av allt -second hand?
.
Det ska jag komma in på nu -Second hand!
Inte nog med att det är bra priser går det till välgörande ändamål, till fattiga människor någon annanstans. Jag totalt älskar att leta slitna skinnväskor på secondhand. För några år sedan tyckte jag att Secondhand var bland det vidrigaste man kunde spendera pengar på, att folk redan använt prylen du ska köpa.
.
Men det har jag insett nu, vilken charm det ligger i allt, vilka underbara grejer som finns där, som folk skänkt bort för att hjälpa någon annan.
Jag får oftast väldigt dåligt samvete när jag varit ute på stan och köpt något jag egentligen inte behöver, men med secondhand är det inte riktigt samma sak - är går ju som sagt pengarna till något bra, och det har inte ens gått åt hälften av pengarna som om du hade köpt en liknande pryl i ett nytt skick på stan.
Att gå på secondhands är som ett äventyr och man kan ha så roligt och fördriva timmar i en och samma butik. För det var som Angelica sa -"Ju längre man är inne i en Secondhandbutik, ju mer hittar man, även om man trodde att man redan sett allt." Och det är så sant så!
Visserligen finns det väldigt mycket skit på sådanahär ställen men det kan vara guld för en annan!
bilder från när jag och Angelica roade oss på Myrorna här i Jönköping! :)
.
den nya pärlan, i´m in love. Både med bärhandtag, går även att sätta i ett axelband. Jag tror jag kommer att föradra att bära den så som bild 1&2, eller med bärbanden på armen. Den väskan till ett par slitna jeans och ett vitt linne, mumma! :)
.
Väskor jag funnit på secondhand, de två i mitten har redan används mycket, de andra två på kanderna SKA användas inom kort hoppas jag. :)
.
Stöttande människor
Föräldrar, syskon, släkt och vänner. Ni är guldvärda.
Fastän vårat samhälle är så grått och trist finns det hjältar i vardagen som kan göra en annans liv så otroligt mycket bättre bara av en liten ynka mening, ett ynka litet handtag eller en kanske bara en klapp över axeln. Att bli sedd när man tror att man är den mest osynliga i vrlden. Lycka gott folk, lycka mår vi bra av!
.
Uppskattning
Det är inne lite på samma spår som föregående punkt. Men helt seriöst, hur bra mår man inte av att få känna uppskattning. Genom en god middag, ett biobesök, en chokladask, ett par blommor eller varför inte bara ett kort och fint sms?
Det har jag vänner som är otroligt bra på, att visa uppskattning och jag blir så varm inombords!
.
Pussar
Det kan vara det bästa som finns. Allt kanske ligga i någons famn, någon man tycker om eller trivs otroligt bra med och sedan får man helt plötsligt en puss. ÅÅÅÅH, jag smälter inombords då. 
Det kan vara innan man ska sova och få en puss på håret eller axeln, eller om man tittar på film och får en på munnen, kinden eller i pannan. Det spelar nästan ingen roll vart man får en puss. Bara den är öm eller genomtänkt. 
För det är något jag kan känna ibland, att en lite längre puss känns varmare och mer trygg -som om det vore en signal för uppskattning. Förstår Du hur jag menar?

Jag illgillar det iallafall! :)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

åh! Fan vilket bra inlägg! Håller med på varje punkt :) MÅSTE åka till Myrornas i Jönköping nästa gång jag letar efter second hand, de andra jag har varit på har knappt några kläder alls :/ Vet att det låg vid Ica Maxi/Max-området precis utanför stan i Jkpg innan, men ligger det kvar där nu?



Puss pårej

2011-02-16 @ 21:42:22
URL: http://isabellephotography.blogg.se/
Postat av: Em

sv:

Va kul att du gillar det isabelle! :)

Precis, det ligger precis över ica Maxi / Max, finns en övervåning FULL av massa kläder och skoj, dit tcker jag verkligen att du ska gå! :)



PUSS!

2011-02-16 @ 22:08:34
URL: http://emschelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0