snabb-info

klockan är mycket och jag borde sova men tänkte informera er lite hur det gick under DM idag.
Jag värmde upp men nötte bänk (vilket jag också trott..) Laget spelade sjukt bra mot ett taggat ljungby. Matchen gick till sudden death och vi dör orättvist med 7 sekunder kvar. Usch, det var trist..
Sedan spelade våra Herrjuniorer mot barnarp - VINST!

Dammatchen stod mellan JIK och Färjestaden som slutade ungefär 10-1 eller något till ett formstarkt topplag i div 1. Riktigt najs. Tog även en massa bilder på bl.a denna matchen som ska upp på bloggen så fort som möjligt! :)

Till sist, pajasmatchen, guldmatchen som redan var avgjort före startsignalen - Herrmatchen mellan Huskvarna IK i div 2 och Östra SK i div. 1. 
Östra är på pappret och seriemässigt det bättre laget. (Tror t.om de leder sin serie..) Kommer in med halvraka ryggar, flamsar lite osv. Varför vara rakryggad? De har ju redan vunnit..

Som en i Huskvarna svarade när jag frågade hur han trodde att matchen slutade:
"-De vinner, tvåsiffrigt, och då är jag snäll.."

Båda lagen bjöd upp till match och Östra har en ledning på 3-0, nu är väl ändå matchen oavgjort? Nehejdu, det var den inte!
Huskvarna skräller och vinner matchen med 6-5 vilket var helt otroligt, förvånande och superkul! Haha.
En östraspelare efter matchen säger följande på facebook:

Men trots förlusten i våran match var dagen riktigt bra ändå!:)
Vill även tacka min fru, future wife, Sanne (Susanne som hon även kallades i line-upen idag..) för den söta BLOGGRAPEN hon gjorde på mig igår. Schysst hörru..
Njae, men det var lite kul. Tur att du inte kommer få en chans till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0